3 שלבים בבניית תשתית שיווק באינטרנט שמוכרת כל הזמן

בא לי שתצליחו עם העסק 🍾
אתם בטח רוצים לדעת איך עושים זאת.
תוודאו שתשתית השיווק והמכירות שלכם חזקה. עכשיו בטח אתם שואלים איך יודעים שתשתית השיווק שלנו חזקה?
אז ככה, תשתית שיווק ומכירות חזקה עברה את שלושת השלבים הבאים:
🥁 הקמה של מערך כלי השיווק והחיבור בניהם
🥁 תפעול מהלכים שיווקיים עד שאתם בטוחים שהם עובדים הכי טוב עבור העסק
🥁 אוטומציה של כל מה שאפשר כדי להקטין את כמות הזמן שנדרשת מכם
שלב א’ – הקמה של מערך כלי השיווק והחיבור בניהם
העקרון הראשון בשלב הזה הוא לבחור את כלי השיווק שבעזרתם ניתן להגיע לקהל שלנו. אתן כמה דוגמאות:
🌱 פייסבוק – לכאורה פלטפורמה שכולם נמצאים בה. ניקח לדוגמה עורך דין או רואה חשבון שרוצה לפרוץ לתודעה של אנשים. הצעד המיידי שניתן לחשוב עליו הוא לפתוח עמוד פייסבוק עסקי, אבל האם זה הדבר היעיל ביותר? אני טוען שלא. לעומת עמוד עסקי, אני הייתי פותח קבוצה, בה ניתן להתייעץ ולשאול ובונה קהילה שתכיר אותי טוב ותפנה אליי לקבל שירות בתשלום כשתזדקק.
🌱 לינקדאין – רשת חברתית מקצועית – אם אני בעל עסק שמוכר לחברות, אני חייב להיות נוכח ברשת הזו ולהשתמש ביכולות שלה כדי להגיע לבעלי תפקידים רלוונטיים.
מקוה שההסבר ברור.
נעבור לעקרון השני – החיבור בין המערכות. בואו ניתן דוגמה.
לרוב בעלי העסקים הקטנים יש פייסבוק ולחלקם הגדול גם אתר אינטרנט. הדבר הבא שמתבקש הוא לחבר ביניהם. יש את החיבור הברור שהוא אנחנו מפרטים באודות של פייסבוק את כתובת האתר ובאתר שותלים אייקון שמעביר לפייסבוק, אבל יש גם חיבור שמתבצע מאחורי הקלעים (פיקסל – Pixel) והוא זה שדואג להעביר את פרטי הגולשים באתר שלנו לפייסבוק. עובדה זו מאפשרת לנו לשווק בפייסבוק למי שכבר ביקר באתר ומכיר אותנו.
פשוט וגאוני.
שלב ב’ – תפעול מהלכים שיווקיים
זה השלב בו אנחנו גוזרים מהיעדים העסקיים שלנו ובונים מהלך שיווקי מתאים שמתגלגל בכל הכלים שבחרנו. השלב הזה כולל הרבה הכנות מראש, הרצת המהלך ומעקב צמוד כשהמהלך מתגלגל כדי שנוכל להגיב ללקוחות מתעניינים ולתקן אם נדרש דברים שלא עובדים. עושים הכל כדי שהמהלך השיווקי יגיע למצב אופטימלי של לידים/תנועה לחנות.
הלימוד שלנו בשלב הזה הוא קריטי, לדוגמה, נלמד לדייק את הקהל שלנו, נלמד מה התדירות לשליחת מיילים לרשימת התפוצה, נבין מה העלויות שלנו כדי שנוכל להערך עם תקציב ולבדוק כדאיות כלכלית ועוד דברים רבים נוספים.
רק אחרי שנגיע למסקנות ברורות של מה עובד ומה לא, נוכל להמשיך לשלב הבא והאחרון.
שלב ג’ – אוטומציה
השם אומר הכל. בתוך כל תהליך העבודה הזה, היינו רוצים שדברים יעבדו אוטומטית. כך למשל שהפוסטים יעלו לבד בזמן שנקבע, שהמיילים ישלחו, שאנשים חדשים יקבלו פרטים בסיסיים אוטומטית ושאנחנו נוכל לפנות זמן לטובת שאר מליון המשימות שיש לנו.
בשלב הזה מתחילים מדברים בסיסיים, כtלו שזמינים לנו בחינם וממשיכים לאוטומציות מתקדמות שדורשות מערכות אוטומציה בתשלום כמו Zapier או Integromat
לסיכום:
רוצים להביא הרבה לקוחות לעסק? תעבדו לפי השיטה שתארתי. ככה בונים עסק חזק, שמכניס לנו כסף ומאפשר לנו לגדול כל הזמן.
אני מזמין אתכם להמשיך ולמצוא בבלוג חומרים נוספים שיעזרו לכם בניהול ובניית העסק.
בהצלחה!
תמיר 😍
למעוניינים –
אבצע סקר מצב קיים של תשתית השיווק בעסק ולאחריו נקבע פגישה לדיון בתוצאות.
כדי לקבל את ההטבה צריך למלא את הנתונים על התשתית הקיימת בטופס הבא ונתאם את הדברים:

כתיבת תגובה