אתמול בלילה קיבלתי לידיי את המחקר השנתי על שימוש ברשתות חברתיות בשנה האחרונה ותחזיות לשנה שתבוא. גליתי שם כל מיני תובנות שיכולות לשמש גם אתכם ואת העסקים שלכם, אז תרגמתי לעברית וסיכמתי כאן:
השימוש בפייסבוק וטוויטר ממשיך לרדת לעומת השימוש באינסטגרם ויוטיוב שעולה. פייסבוק וטוויטר מאבדות מחשיבותן כפלטפרומה החשובה ביותר לעומת אינסטגרם ויוטיוב שמתחילות לצבור מעריצים חדשים בקרב המשווקים.
אינסטגרם לוהטת!!!
עסקים מסוג B2B (עסקים שמוכרים לעסקים) משתמשים בשיווק בעיקר בפייסבוק ולינקדאין. עסקים מסוג B2C (עסקים שמוכרים ללקוחות רגילים/סופיים) משתמשים בשיווק בעיקר בפייסבוק ואינסטגרם.
שלושת המטרות שמושגות באמצעות שיווק ברשתות חברתיות בצורה הבולט ביותר הן: הגדלת חשיפה, הגדלת תנועה לאתר והשגת לידים.
קידום אורגני בפייסבוק: במהלך השנה הקרובה, 12% מהמשווקים מתכננים להוריד פעילות בפייסבוק לעומת 47% שמתכננים להעלות את קצב הפעילות ברשת החברתית הגדולה בעולם.
קידום אורגני באינסטגרם: 69% מהמשווקים עסקים מסוג B2C ו- 59% מהמשווקים עסקים מסוג B2B, מתכננים להעלות את הפעילות האורגנית שלהם באינסטגרם.
קידום אורגני ביוטיוב: 62% מתכננים להעלות את השיווק האורגני ביוטיוב במהלך השנה הקרובה.
קידום אורגני בלינקדאין: 75% מהמשווקים עסקים מסוג B2B ו- 45% מהמשווקים עסקים מסוג B2C, מתכננים להעלות את הפעילות האורגנית שלהם בלינקדאין.
קידום אורגני בטוויטר: רק 29% מהמשווקים מתכננים להעלות את הפעילות בטוויטר (ירידה מ-34% בשנה שקדמה).
קידום אורגני בטיק טוק: 21% מהמשווקים מתכננים להעלות פעילות ברשת. 68% לא מתכננים להשתמש.
הסטורי באינסטגרם מוביל כערוץ פרסום לסרטוני וידיאו קצרים (עד 30 שניות).
יוטיוב מוביל כערוץ פרסום לסרטוני וידאו ארוכים (מעל 30 שניות). אחריו מגיעה פייסבוק.
שידורי לייב: פייסבוק מובילה משמעותית, אחריה נמצאות אינסטגרם ויוטיוב.
פורמט הוידיאו המועדף על ידי משווקים: 42% מעדיפים וידיאו באורך שעולה על 30 שניות, 33% מעדיפים וידיאו בסטוריז, 15% מעדיפים לייב וידיאו ו- 10% לא משתמשים בוידיאו בכלל.
שימוש בוידיאו: משווקים בסקר הצביעו בצורה ברורה שהם הולכים להעלות את השיווק באמצעות וידיאו. הפלטפורמה בה הכי הרבה משווקים מתכננים לשווק וידיאו היא אינסטגרם ולאחריה לפי הסדר מגיעות יוטיוב, פייסבוק ולינקדאין.
פלטפורמות הפירסום הממומן המובילות הן פייסבוק עם 75% מהמשווקים שפועלים בה ולאחריה אינסטגרם עם 55% מהמשווקים שעושים בה שימוש.
פייסבוק דורגה כפלטפורמת הפירסום החשובה ביותר. 66% מהמשווקים עסקים מסוג B2C ו- 52% מהמשווקים עסקים מסוג B2B.
חשוב לציין שהסקר נערך על ידי Social Media Examiner והוא כלל 4394 משתתפים עבורם:
59% אינם משווקים במקצוע העיקרי.
64% הם עסקים של עד 10 אנשים.
אני מקווה שחוכמת ההמונים המוצגת כאן תשרת גם את העסק שלכם.
והעיקר שנבנה עסקים חזקים ומהנים!
תמיר