כתיבת תוכן איכותי לאתר

כולם יודעים שתוכן הוא המלך.

מה זה בעצם תוכן איכותי?

הדבר הראשון שצריך לזכור לגבי תוכן איכותי הוא שתוכן איכותי נועד כדי לשרת את הקהל שאליו הוא מיועד. זהו תוכן שתורם ידע, שמספק צורך או עונה על מצוקה כלשהי של הגולשים:

  • אני רוצה ללמוד על..
  • אני רוצה למצוא…
  • אני רוצה לדעת מתי…
  • אני רוצה לדעת איך…
  • אני רוצה לדעת איפה…
  • אני רוצה להנות ולנקות את הראש…

ועל דרך השלילה – זה לא  תוכן שיווקי!

הדבר השני שצריך לדעת על תוכן שכתוב בצורה אכותית הוא שתוכן איכותי עוזר למנועי חיפוש להבין יותר טוב במה האתר שלכם עוסק ולמי הוא מתאים.

באופן הגיוני מנועי חיפוש מנסים לספק צורך של בני אדם, והדרך הכי טובה שהם יכולים לעשות זאת היא על ידי הבנה טובה של בני האדם והצורה בה הם מחפשים. כאשר אנחנו נגשים לכתוב תוכן אנחנו צריכים לחשוב על בני האדם אליהם אנחנו פונים ובכך לחשוב כמו מנועי החיפוש ולעזור להם להתאים בין העסק שלנו לגולשים ברשת.

איך כותבים תוכן איכותי לאתר אינטרנט שאתם בונים

כלל ראשון לכתיבת תוכן איכותי – חושבים על קהל היעד. מי קהל היעד שלנו? עסקים קטנים/חברות גדולות/ אנשים פרטיים, מה מאפיין את אותו קהל? גילאים/מגדר/קבוצה מיוחדת…, מה הוא צריך? איך אנחנו יכולים לספק לו את הנדרש? על אילו שאלות אתם יכולים לענות עבורו? איך הקהל שלכם מתנסח ובאילו מילים הוא משתמש.

כלל שני לכתיבת תוכן איכותי – כאשר ניגשים לכתיבה עצמה צריך לבחור את המילים והביטויים שיופיעו בטקסט בקפידה ויישם אסטרטגיה לשימוש במילות וביטויי חיפוש ואחר כתיבת התוכן יש לבדוק בעזרת כלים (שחלקם נמצאים חינמים ברשת) מהן ביטויי החיפוש שעבורן מנוע החיפוש יבין שאתר שלנו רלוונטי..

כלל שלישי לכתיבת תוכן איכותי – לכל עמוד תוכן ייחודי משל עצמו. אין טעם לחזור על תוכן במילים אחרות בעמודים שונים, חזרה כזו יכולה לשעמם את הגולשים ואף לבלבל את מנועי החיפוש שלא יבינו מיהו הדף החשוב ומי לא. העמודים השונים צריכים להשלים אחד את השני ולא להתחרות בניהם.

כלל רביעי לכתיבת תוכן איכותי – בכל עמוד רצוי לכתוב טקסט באורך מינימלי של 300 מילים.

כלל חמישי לכתיבת תוכן איכותי – זוכרים שבכלל השלישי אמרנו שלכל עמוד נושא משלו? אז משימה חשובה נוספת באותו עניין הוא לחבר בין הדפים. להרחבה קיראו את המאמר תכנון נכון של אתר האינטרנט.

סיכום

כתיבת תוכן איכותי לאתר היא אבן יסוד בהצלחת האתר והשגת מטרותיו. יש להשקיע בתכנון, בביצוע ובבדיקה של האתר בטרם הוא עולה לאויר וגם לאחר מכן בתחזוקה שוטפת. אל תוותרו על שום כלל במאמר זה. כך תבטיחו שמנועי החיפוש יעבדו בשבילכם גם שאינכם נמצאים במשרד!

כמאמר משלים, מומלץ לקרוא גם את תכנון מבנה אתר

ודבר אחרון, רק למי שמתאים, תשקלו בחיוב לכתוב בלוג!

כתיבת תגובה