קביעת אסטרטגיית ביטוי חיפוש באמצעות מחקר מילים וביטויים

אחת הפעולות הראשונות שאנחנו נדרשים לבצע כאשר אנחנו ניגשים לקדם אתר אינטרנט של החברה היא מחקר מילים וביטויים. התוצאות של אותו מחקר יקבעו באילו מילים וביטויים נשתמש בתוך האתר בכלל ובכל עמוד בפרט. ובמילים אחרות, תוצאות המחקר יקבעו את אסטרטגיית השימוש במילים וביטויים.

מהו מחקר מילים?

מחקר מילים הוא למעשה אוסף פעולות שנועדו לברר מהן מילות החיפוש או ביטויי החיפוש בהם משתמשים הגולשים כדי לחפש מידע על מוצרים ושרותים הקשורים לתחום הפעילות של החברה שלנו.

איך מבצעים מחקר מילים?

ברחבי הרשת ניתן למצוא כלים שונים לניתוח מילים וביטויים במנועי חיפוש. הנפוץ ביותר ביניהם הוא מתכנן מילות מפתח של גוגל. כל הכלים פועלים לפי העקרון הפשוט בו אנחנו מכניסים מילים או ביטויים שאנחנו רוצים לבדוק והכלי הנבחר מראה לנו את נפחי החיפוש מצד אחד ורעיונות דומים למילים או ביטויים מצד שני.

יש להזהר מהסתמכות על נפחי החיפוש מאחר והם נגזרים מנתוני מפרסמים, אך יש להתייחס במלוא הרצינות להצעות שכן הן לעיתים קרובות מדוייקות יותר מהמילים והביטויים שאנחנו חשבנו עליהם מראש.

כלי נוסף המשמש אותנו הוא Google Trends המאפשר לנו השוואה בין קבוצות מילים ומאפשר לנו לראות דברים כמו עונתיות והבדלים לפי מיקום גאוגרפי.

עקרונות בקביעת האסטרטגיה

דעת הגולשים נחשבת

כאשר אנו עוסקים בקידום אתר במנועי חיפוש, אנחנו מנסים לרצות את מנועי החיפוש כדי שיציגו את אתר החברה. באופן אירוני, מנועי החיפוש מנסים לחשוב כמו בני אדם, ללמוד את התנהגותם ולספק להם תשובות מושלמות.

בביצוע מחקר המילים והביטויים וקביעת אסטרטגיה, אנחנו חייבים לראות את הגולשים למול עינינו ולחשוב על המילים בהם הם משתמשים. אסור לנו לחשוב כבעלי החברה אלא כלקוחות החברה. לדוגמה: נניח לדוגמה שאנחנו חברה המלווה עסקים בעצמה ורוב הזמן אנחנו משתמשים בביטוי ‘ליווי עיסקי’ אך בפועל אנחנו רואים כי הגולשים משתמשים בחיפושיהם במינוח ‘אימון עיסקי’, ראוי שנבצע החלפה בטקסטים המשמשים את האתר שלנו (כמובן אם זה תואם את ההגדרה והמטרות העיסקיות של החברה).

כל עמוד באתר נחשב ומיוחד

עקרון קצר, חשיבות גדולה – את מחקר המילים צריך לבצע עבור כל עמוד באתר בנפרד!

סביר להניח שכל עמוד מציג זוית אחרת של החברה שלכם ולכן רק הגיוני שנחקור את המילים והביטויים עבור אותה זוית ולא נשתמש בתוצאות מחקר של עמוד אחר באתר.

חזרתיות

טוב ורצוי לחזור כל מחקר המילים והביטויים מפעם לפעם ואף לעדכן את הטקסטים בהתאם!

סיכום

מחקר מילות וביטויי חיפוש הינו קריטי לאופטימיזציה של מנועי החיפוש (SEO) לאתר החברה. יש לבצע את המחקר באופן שוטף ולעדכן את הטקסטים באתר החברה בהתאם.

מאמרים קשורים: כתיבת תכנים איכותייםתכנון נכון של אתר האינטרנט

כתיבת תגובה