כולם מחפשים דרכים להגדיל את העסק, במיוחד בימים המשוגעים האלו. אנחנו רצים ומחפשים דרכים לבנות מהלכים שיווקים שמחדשים משהו, לסקרן, להציע מוצרים שעד עכשיו לא הצענו ועוד כל מיני דברים מקוריים.

אבל יש עוד דרך, חשובה ומעצימה מאוד את העסק ואותנו.

שיתופי פעולה.

לכל עסק חסרים דברים שמונעים ממנו להתקדם. דברים כמו חשיפה חדשה, כסף, ידע, תשתיות ועוד. את הדברים האלו יש לאנשים/עסקים אחרים שלהם חסר דברים שיש לכם להציע.

שיתופי פעולה יכולים להיות מסוגים שונים:

שיתופי פעולה שנועדו להגדיל את החשיפה – מבוצעים עם עסקים שלהם קהל דומה/זהה לשלכם, משפיענים, מדיות פרסום שרוצות להציג נושא וידע בעזרתכם ועוד. שיתופי פעולה כאלו יכולים להיות בכנס משותף, ניוזלטר שנשלח ומציג מוצר משותף או מוצר משלים לשלכם ועוד כיד הדמיון הטובה.

שיתופי פעולה שנועדו להשיג הון פננסי – בדרך כלל גם עסקים שרוצים להשקיע את הכסף שלהם כדי לייצר עוד כסף. תמורת רווחים עתידיים או חלק בעסקה. זה לא שיתוף פעולה ארוך וקבוע כמו שותפות אלא משהו מוגדר ותחום בזמן ובהיקף. כך למשל אפשר להשיג מממן לכנס שיקבל את כספו + אחוז מהכנסות הכנס. דוגמה נוספת יכולה להיות AFFILIATES – מודל לפיו אנשים/עסקים משווקים את המוצרים שלנו תמורת עמלה.

שיתופי פעולה שנועדו לייצר לנו תשתיות חסרות – למשל בניית אתר אינטרנט או רכישת ידע חסר. במקרים כאלה אפשר לייצר עסקאות בארטר בהן כל אחד עושה משהו עבור העסק השני ללא ביצוע של העברת כספים מצד אחד לשני.

אז מה מקדם שיתופי פעולה מוצלחים?

כדי להבטיח שהמאמץ המשותף יצליח עבור כל השותפים, צריך לפעול לפי השלבים הבאים בצורה מסודרת:

איך מתחילים להניע את התהליך?

איך מתכוננים לשיחה עם שותף פוטנצאלי? מכינים נאום שכולל את הנקודות הבאות:

 

אני אישית זקוק לבעלי עסקים שהלקוחות שלהם הם בעלי עסקים בעצמם, כדי ליצור שיתופי פעולה שיגדילו את החשיפה שלי.

מה איתכם? למה אתם זקוקים בעסק שלכם?

זהו, סיימתי לחפור. עכשיו תורך. לחשוב, להניע, לגדול!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *