השבוע קיבלתי לידיי את המחקר השנתי על שימוש ברשתות חברתיות בשנה האחרונה ותחזיות לשנה שתבוא. גליתי שם כל מיני תובנות שיכולות לשמש גם אתכם ואת העסקים שלכם, אז תרגמתי לעברית וסיכמתי כאן:
🌱 פייסבוק – למרות שהיא הרשת החברתית הכי דומיננטית (90% מהמשווקים משתמשים בה), היא ממשיכה לרדת בפופלריות.
כשאנשי השיווק נתבקשו לבחור את הפלטפורמה החשובה ביותר עבורם, רק 47% בחרו בפייסבוק (לעומת 67% בשנת 2018).
13% מתכננים להוריד את הפעילות האורגנית שלהם במהלך השנה הבאה.
41% מתכננים להעלות את הפעילות האורגנית שלהם במהלך השנה הבאה.
70% מהמשווקים משתמשים בפרסום ממומן.
51% טוענים שזו פלטפורמת הפרסום החשובה ביותר עבורם.
🌱 אינסטגרם ממשיכה לבעור!! זו הפלטפורמה החשובה ביותר אחרי פייסבוק.
79% מהמשווקים משתמשים באינסטגרם.
61% מתכוונים להעלות את הפעילות האורגנית שלהם.
זו הפלטפורמה הראשונה שמשווקים רוצים להעמיק וללמוד יותר.
🌱 סרטוני וידאו קצרים (כמו reels) עולים בפופולריות. רבע מהמשווקים אומרים שזה פורמט הוידאו החשוב ביותר עבורם.
🌱 טיק טוק ממשיכה לצמוח ולסקרן
18% מהמשווקים משתמשים בטיק טוק.
37% מתכוונים להעלות הילוך ולשווק יותר בעזרתה.
47% רוצים ללמוד עליה יותר.
🌱 כשמשווקים נשאלו על התרומה של הרשתות החברתיות למאמצי השיווק, אזי לפי חוכמת ההמונים:
85% הגדלת חשיפה
75% הגברת תנועה לאתר
66% קבלת לידים
58% בניית קהילה נאמנה
57% שיפור המכירות
שני המקומות הראשונים (הגדלת חשיפה והגברת תנועה לאתר) נמצאים כבר 8 שנים שם!
שימו לב לנתון על שיפור המכירות. מי שבונה בטווח קצר על הגדלת מכירות יכול להיות שיתאכזב. אחוז גדול של משווקים רואים את השיפור במכירות כפונקציה של הזמן שהם משתמשים ברשתות החברתיות.
🌱 תרומת רשתות חברתיות למכירות
למי שתהה לאיזו פלטפורמה כדאי להכנס כדי להגדיל מכירות – פייסבוק ואינסטגרם תורמות הכי הרבה למכירות. אחריהן לפי הסדר יוטיוב, לינקדאין, טיק טוק, סנאפצ’אט וטוויטר.
🌱 תרומת רשתות חברתיות להגדלת חשיפה
כל הפלטפורמות תורמות במידה זהה.
🌱 תרומת רשתות חברתיות לקבלת לידים
פייסבוק ולינקדאין מובילות בתרומתן לקבלת לידים. אחריהן לפי הסדר אינסטגרם, יוטיוב, סנאפצ’אט, טוויטר וטיק טוק.
🌱 תרומת רשתות חברתיות להגדלת תנועה לאתר
מככבת בראש, פייסבוק. אחריה יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר, טיק טוק, לינקדאין וסנאפצ’אט.
🌱 תרומת רשתות חברתיות לפיתוח קהילה נאמנה
בקטגוריה הזו אינסטגרם פותחת בראש. אחריה פייסבוק, יוטיוב, טיק טוק, טוויטר, סנאפצ’אט ולינקדאין.
🌱 היקף השימוש ברשתות חברתיות בקרב המשווקים:
90% משתמשים בפייסבוק
79% משתמשים באינסטגרם
61% משתמשים בלינקדאין
52% משתמשים ביוטיוב
43% משתמשים בטוויטר (לעומת 48% בשנה הקודמת)
18% משתמשים בטיק טוק (לעומת 9% בשנה הקודמת)
4% משתמשים סנאפצ’אט.
משווקים חדשים מתחילים מפייסבוק ואינסטגרם. משווקים ותיקים מגוונים הרבה יותר ופונים לרשתות נוספות.
🌱 בשיווק ללקוחות סופיים (B2C) פייסבוק (94% מהמשווקים) ואינסטגרם (85% מהמשווקים) מובילות בפער גדול על כל הרשתות האחרות.
פייסבוק מחזיקה בנתח של 55% מכלל הפרסום.
🌱 בשיווק ללקוחות מסחריים (B2B), פייסבוק ולינקדאין (85% ו- 81% בהתאמה) מובילות על הרשתות האחרות.
לינקדאין מחזיקה בנתח של 40% מכלל הפירסום ופייסבוק ב-32%.
🌱 פלטפורמת הוידאו המועדפת על משווקים:
פייסבוק – 58%
אינסטגרם – 49%
יוטיוב – 47%
🌱 פורמט הוידאו המועדף על משווקים:
33% סרטונים באורך העולה על 60 שניות
24% סרטונים קצרים בלופ טיק טוק/REELS
14% סטורי
14% שידורים חיים
14% לא משתמשים בוידיאו
שימו לב, שנתינת עומק תוכן וידע משמעותית מובילה על סרטונים קצרים ודלילים.
🌱 פרסום ממומן
פייסבוק מובילה אך יורדת בפופולריות מ-61% ל-51%. בנוסף יש עליה שכמות אנשי שיווק שלא מפרסמים ברשתות החברתיות 22% במקום 18% ב-2021. העם אומר את שלו לאור שנה האחרונה בפייסבוק.
קצת על הסקר שנערך על ידי Social Media Examiner והוא כלל 2897 משתתפים עבורם:
60% אינם משווקים במקצוע העיקרי (דהיינו בעלי עסקים).
52% בעלי נסיון של 5 שנים ומעלה בשיווק.
64% הם עסקים של עד 10 אנשים.
אני מקווה שחוכמת ההמונים המוצגת כאן תשרת גם את העסק שלכם.
והעיקר שנבנה עסקים חזקים ומהנים!
שלכם תמיד,
תמיר 😍