מה זה בכלל Marketing Automation?
נתחיל מהמהות של Marketing Automation שהיא לפגוש את הלקוח/ה הפוטינציאלי/ת ברגע הנכון, במקום הנכון עם המסר השיווקי הנכון שמתאים לשלב שהוא או היא נמצאים בתהליך הקניה.
עד כאן, נשמע מוכר? נכון. זה שיווק. החידוש הוא באוטומציה. ובמילים אחרות, לעשות זאת ככל שניתן בצורה אוטומטית, מבלי שנצטרך לעקוב או לעבוד כל פעם מחדש.
נשמע מעניין?
מסע הלקוח (Customer Journey)
מי מכם שעוסק בשיווק נתקל לא מעט בביטוי ‘מסע לקוח’ (Customer Journey). חלק גדול מקניות הלקוחות אינן מתרחשות בקבלת החלטה של רגע. רוב הלקוחות אוהבים לבדוק, ללמוד ולהשוות לפני שהם מבצעים רכישה. זהו למעשה מסע הלקוח בדרך לקניה.
מסע הלקוח שונה מלקוח ללקוח, בהרכב השלבים של המסע, במשך הזמן שהם לוקחים וחזרתיות שלהם. כך למשל לקוח אחד יחפש מוצר, ישווה, יבחר ויקנה בעוד שלקוח אחר לאחר ההשוואה יחזור וילמד על תוכנה או מאפיין מסוים של מוצר לפני שיבחר ויקנה.
דבר אחד ברור, אנחנו בעלי החברות והעסקים מעוניינים להיות שם בכל שלב, ללוות אותו, לפתור לו בעיות שמתעוררות, להשגיח עליו. בקיצור להיות מעורבים יחד איתו בתהליך הקניה.
איך בונים Marketing Automation?
החלק הראשון בניית האוטומציה הינו לבחור את הכלים השיווקיים בהם נשתמש. במילים אחרות, נחפש איפה המקומות בהם סביר להניח שהלקוח שלנו גולש. פייסבוק, גוגל, לינקדין, מיילים וכל מה שיעלה על דעתכם.
החלק השני הוא בניה של תהליכי זרימה אפשריים במסע הלקוח. בשלב זה מנתחים את האפשרויות וקובעים מה המסר שאנחנו רוצים להעביר ללקוח, איך והיכן נציג/נשלח לו את המסר.
החלק בשלישי והאחרון הוא האוטומציה של כל מה שנכן למכן כך שלא נצטרך להשגיח על כל לקוח כל היום.
סיכום
זיהוי נכון של מסע הלקוח בדרך לקניה, האפשרויות וההסתעפויות, המקומות בהם אנחנו יכולים לפגוש באותם לקוחות, יביאו להגדלת המכירות.
שימוש בכלים המאפשרים אוטומציה, יחסוך האיתנו את הצורך לעקוב אחר הלקוחות הפוטנציאלים 24 שעות ביממה ויאפשרו לנו להיות מעורבים בתהליך הקניה ולהשפיע על הבחירות שהם עושים כך שבסופו של דבר יקנו מאיתנו את השירות או המוצר שאנו מציעים.
זיכרו Marketing Automation – לעבוד חכם, לעבוד יעיל.